Vnitřní řád ordinace
Plné znění vnitřního řádu zubní ordinace společnosti Dent Eliášova s.r.o. , který je v souladu s Předpisem č. 372/2011 Sb., tj. Zákonem o zdravotních službách a Etický kodexem vydaným Ministerstvem zdravotnictví ČR dne 25.2.1992.
Vymezení pojmů
-
-
-
- Termínem Léčba, Léčebný postup, Zdravotní péče a Zdravotní výkon se
rozumí poskytování zdravotních služeb ve smyslu zákona č. 372/2011 Sb.,
o zdravotních službách a jejich poskytování, ve znění pozdějších předpisů
(dále jen Zákon o zdravotních službách). - Termínem Pacient se rozumí fyzická osoba, které je Poskytovatelem
zdravotních služeb poskytována zdravotní služba ve smyslu Zákona
o zdravotních službách.Práva pacienta
- Pacient má všechny práva dle Předpisu č. 372/2011 Sb., tj. Zákonu o zdravotních službách
- Pacient má ústavně zaručené právo na zdravotní péči, její dostupnost i spravedlivý přístup podle jeho vlastních potřeb, má právo na profesionální péči, právo aktivně spolupracovat při lékařských výkonech, právo sám se svobodně rozhodovat.
- Pacient má právo na informovaný souhlas.
- Jakýkoli výkon v oblasti péče o zdraví může být proveden pouze za podmínky, že k němu poskytne svobodný a informovaný souhlas (výjimkou jsou případy v zákoně výslovně uvedené, tj. je-li mu uloženo povinné léčení; jde-li o nosiče závažné přenosné nemoci; jeví-li známky duševní choroby nebo intoxikace a zároveň ohrožuje sám sebe nebo své okolí). Má právo být informován o účelu a povaze poskytované zdravotní péče a každého vyšetřovacího nebo léčebného výkonu, jakož i o jeho důsledcích, alternativách a rizicích. Na základě těchto informací má právo svobodně, bez nátlaku a s dostatkem času na rozvážení a s možností klást doplňující dotazy se rozhodnout, zda navrhovaný výkon podstoupí.
- Pacient má právo na ochranu osobních údajů.
- Pacient má právo být seznámen s vnitřním řádem zdravotnického zařízení (dále jen „vnitřní řád“).
- Pacient má právo na nepřetržitou přítomnost zákonného zástupce, popřípadě osoby určené zákonným zástupcem, pěstouna nebo jiné osoby, do jejíž péče byl pacient na základě rozhodnutí soudu nebo jiného orgánu svěřen, je-li nezletilou osobou.
- Pacient má právo na to, být předem informován o ceně poskytovaných zdravotních služeb nehrazených nebo částečně hrazených z veřejného zdravotního pojištění a o způsobu jejich úhrady, pokud to jeho zdravotní stav umožňuje.
- Pacient má právo na to, znát jméno, popřípadě jména, a příjmení zdravotnických pracovníků a jiných odborných pracovníků přímo zúčastněných na poskytování zdravotních služeb a osob připravujících se u poskytovatele na výkon zdravotnického povolání, které jsou při poskytování zdravotních služeb přítomny, popřípadě provádějí činnosti, které jsou součástí výuky.
- Pacient má právo odmítnout přítomnost osob, které nejsou na poskytování zdravotních služeb přímo zúčastněny, a osob připravujících se na výkon povolání zdravotnického pracovníka.
- Pacient má právo na poskytování zdravotních služeb v co nejméně omezujícím prostředí při zajištění kvality a bezpečí poskytovaných zdravotních služeb.
Povinnosti pacienta
Objednání se k lékaři
-
Pacient je povinen se na návštěvu, vyjma případů akutní bolesti, objednat předem. Nejlépe telefonicky na čísle: 735 067 077 nebo online přes náš rezervační systém.
- Lhůta objednání je dána momentálním vytížením ordinace. V ojedinělých případech může udělat lékař výjimku.
- Objednaní pacienti jsou bráni do ordinace přednostně, nicméně výhradní právo volby zůstává ošetřujícímu lékaři.
- Ve výjimečných případech je možné i ošetření mimo pracovní dobu, které je však zpoplatněno 3000,- Kč, slovy třemi tisíci korunami českými.
- Pacient je povinen dostavit se na ošetření ve stanovený den a hodinu. Z provozních důvodů může i malé zpoždění znamenat významnou provozní komplikaci.
- Pokud se pacient nemůže na domluvený termín do ordinace dostavit, je povinen to lékaři oznámit, a to nejméně 24h před plánovanou návštěvou. Objednávání a omlouvání termínů pacient provádí osobně, na telefonnímčísle 735 067 077 nebo e-mailem na adrese info@denteliasova.cz.
- V případě, že se pacient na sjednaný termín nedostaví nebo se předem dle výše uvedeného bodu neomluví a termín návštěvy propadne, má poskytovatel zdravotních služeb právo účtovat pacientovi částku 1000 Kč/hod v případě dentální hygieny a až 2.000 Kč/hod v případě zákroku zubním lékařem jako náhradu vzniklých nákladů.
- V případě opakované absence nebo nedostavení se na delší lékařský výkon, má lékař právo vybírat vratnou zálohu ve výši 1000,-Kč, slovy jeden tisíc korun českých, za každou započatou hodinu. V případě, že se pacient na náhradní termín dostaví, bude mu záloha vrácena v plné výši, v případě opačném bez náhrady propadne.
Prokázání totožnosti
- Pacient má povinnost prokázat svou totožnost občanským průkazem.
- Pacient má také povinnost na vyzvání předložit průkaz zdravotní pojišťovny.
Nezletilí pacienti
- Nezletilý pacient mladší 15 let může být ošetřen pouze v přítomnosti a se souhlasem zákonného zástupce nebo jím písemně zmocněné osoby.
- Nezletilý pacient starší 15 let může být ošetřen bez přítomnosti svého zákonného zástupce s jeho písemným souhlasem.
Léčba
- Pacient je povinen pečlivě dodržovat léčebný plán, po předchozím souhlasu s ním a za podmínky, že s ním byl řádně seznámen. Pacient se může s prosbou o radu kdykoli obrátit na lékaře, telefonicky, emailem nebo dle domluvy.
- Pacientovi je odporučeno docházet na preventivní prohlídky minimálně jednou za 12 měsíců.
Pacientovo chování v prostorách čekárny a ordinace
- Pacient přichází na lékařské vyšetření upraven a čistý, v souladu se základními hygienickými návyky.
- V prostorách čekárny se chová tiše, usadí se a vyčká příchodu sestry.
- Dále také pacient úmyslně neničí nebo neodcizuje vybavení čekárny nebo ordinace.
- Pacient je povinen dodržovat vnitřní řád ordinace.
- Stejně jako pacient i lékař a další ošetřující personál mají právo na důstojné jednání, s úctou a respektem.
- Do prostor ordinace i čekárny je zakázáno vodění zvířat.
Povinnosti poskytovatele zdravotních služeb
- Poskytovatel zdravotních služeb se zavazuje vykonávat Zdravotní péči v oboru praktického zubního lékařství na úrovni současného moderního lékařského poznání v souladu s nejlepšími zdravotními zájmy pacienta, v souladu s platnými právními předpisy a tímto vnitřním řádem.
- Poskytovatel zdravotních služeb se zavazuje vést jednotnou dokumentaci pacienta dle Zákona o zdravotních službách.
- Poskytovatel zdravotních služeb nakládá s informacemi uloženými v dokumentaci v souladu s platnými právními předpisy
- Poskytovatel zdravotních služeb si vyhrazuje právo na pořizování fotodokumentace pacientů za účelem doložení výsledků Léčby.
- Poskytovatel zdravotních služeb je povinen dodržovat etické zásady vztahu lékař – pacient, minimalizovat stres pacienta a eventuální bolestivost poskytované zdravotní péče a komunikovat s pacientem tak, aby pacient porozuměl sděleným informacím.
Práva poskytovatele zdravotních služeb
- Poskytovatel zdravotních služeb má právo přizvat k provedení zdravotního výkonu osoby připravující se na výkon povolání zdravotnického pracovníka, a to se souhlasem pacienta.
- Poskytovatel zdravotních služeb si vyhrazuje právo odmítnout nebo ukončit
Léčbu, pokud:-
- pacient nedodržuje navržený léčebný postup
- se pacient opakovaně bez včasné omluvy dle bodu 17 nedostaví k provedení zdravotního výkonu v objednaném termínu
- se pacient neřídí tímto vnitřním řádem
- pacient omezuje práva jiných pacientů
- požadavky pacienta odporují odbornému profesnímu přesvědčení lékaře,
- pacient onemocněl akutním zánětem horních cest dýchacích nebo jiným závažným onemocněním znemožňujícím řádné provedení zdravotního výkonu
- to neumožňují provozní nebo kapacitní důvody
- to neumožňují další zákonné důvody.
-
Závěrečná ustanovení
Tento vnitřní řád byl sepsán v souladu s Ústavou ČR a Zákonem o zdravotních službách.
- Tento řád je umístěn v čekárně zubní ordinace společnosti Dent Eliášova s.r.o a po vyžádání je k dispozici přímo v ordinaci.
- Termínem Léčba, Léčebný postup, Zdravotní péče a Zdravotní výkon se
-
-